FANDOM

Blood Omen: Legacy of Kain
BO1-Cover-PS1.jpg
"Wieczność północy..."
"Zemsta".
"Prawie jesteś w stanie jej skosztować."
Deweloper Silicon Knights
Crystal Dynamics
Wydawca Crystal Dynamics
BMG Interactive (JP)
Activision (niektóre obszary, PC)
Projektant Denis Dyack
Kompozytor Steve Henifin
Scenarzysta Ken McCulloch
Jim Curry
D. G. Chichester
Sheatiel Sarao
Seth Carus
Platformy PlayStation (oryginalne wydanie)
Microsoft Windows
Wydanie PlayStation
• 1 listopada, 1996 (NA)
• Marzec, 1997 (EU)
• 30 maja, 1997 (JP)
Microsoft Windows
• 31 sierpnia, 1997 (NA)
PlayStation Network
• 10 września, 2009 (NA)
• 9 listopada, 2011 (PAL)
Formaty • CD-ROM
• Pobieranie
Protagonista(-ści) Kain
Następna gra SR1-Icon.png Legacy of Kain: Soul Reaver (1999)
"Czasami dostajesz to, o co prosisz.
Nekromanta Mortanius zaproponował mi szansę zemsty. I jak głupiec, od razu ją przyjąłem bez rozważenia ceny.
Nie ma nic za darmo.
"
―Kain

Blood Omen: Legacy of Kain to przedstawiona z lotu ptaka przygodowa gra akcji z elementami gry RPG. Jest to pierwsza gra z serii Legacy of Kain, i jedyna stworzona przez Silicon Knights i wydana przez Crystal Dynamics. Gra została wydana po raz pierwszy w 1996 roku na konsolę PlayStation, i później przeniesiona na system Windows. Wersja na Segę Saturn została ogłoszona podczas produkcji, jednakże później usunięta przed wydaniem. Po grze nastąpiły cztery kontynuacje, wszystkie stworzone przez Crystal Dynamics i wydane przez Eidos Interactive.

Blood Omen: Legacy of Kain przedstawia fikcyjny świat Nosgoth. W grze, gracz wciela się w Kaina, młodego szlachcica, który zostaje zamordowany, lecz otrzymuje szansę na dokonanie zemsty na swoich zabójcach poprzez stanie się wampirem. Podróżuje przez Nosgoth, mordując skorumpowanych czarodziei Kręgu Dziewięciu w nadziei na odkrycie lekarstwa na jego wampiryzm, lecz stopniowo zaczyna widzieć swoją transformację jako dar, gdy fabuła idzie do przodu.

Mimo, że chwalona za swą rozległość, wysokiej jakości aktorstwo głosowe, nastrojową atmosferę i bogatą, przekonującą fabułę, gra została skrytykowany za długość ładowania. Podczas tworzenia, Crystal Dynamics dołożyło kilku pracowników, by pomogli w produkcji. Po wydaniu, powstała dysputa pomiędzy Silicon Knights, a Crystal Dynamics, dotycząca prawa posiadania do własności intelektualnej gry, która zakończyła się ponownym zdobyciem przez Crystal Dynamics pozwolenia na kontynuowanie serii. To doprowadziło do wydania w 1999 roku sequela - Legacy of Kain: Soul Reaver.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki