FANDOM

Legacy of Kain: Soul Reaver
Sr1top.jpg
"Zdrada, Intryga, Zemsta..."
"Mówią, że martwi nie czują bólu... wkrótce wszystko się zmieni!"
Poprzedzona przez Icon-BO1.png Blood Omen: Legacy of Kain (1996)
Deweloper Crystal Dynamics
Wydawca Eidos Interactive
Projektant Amy Hennig
Kompozytor Kurt Harland
Scenarzysta Amy Hennig

Richard Lemarchand
Jim Curry

Platformy Playstation(oryginalne wydanie)
Microsoft Windows
Dreamcast
Wydanie PlayStation:
• 1999 (EU)
• 16 sierpnia, 1999 (NA)
Microsoft Windows:
• 1999 (EU)
• 18 września, 1999 (NA)
Dreamcast:
• 2000 (NA)
• 27 stycznia, 2000 (EU)
PlayStation Network:
• 19 listopada, 2009 (NA)
• 2 maja, 2011 (EU)
GOG.com
• 26 kwietnia, 2012
Formaty CD-ROM
GD-ROM
Wersja do pobrania
Protagonista(-ści) Raziel
Następna gra Icon-SR2.png Soul Reaver 2 (2001)
"Minęła wieczność, a me męki ustąpiły, przywracając mnie z czeluści szaleństwa. Upadek mnie zniszczył... a mimo to żyłem."
―Raziel

Legacy of Kain: Soul Reaver to przygodowa gra akcji, przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby, wytwórni Crystal Dynamics, wydana przez Eidos Interactive. Pojawiła się na PlayStation i komputery osobiste w 1999 roku, oraz na Dreamcast w 2000. Jako druga gra w serii Legacy of Kain, Legacy of Kain: Soul Reaver jest sequelem Blood Omen: Legacy of Kain z 1996, wytwórni Silicon Knights, i rozpoczął cykl kontynuacji, w którym jedna z nich - Soul Reaver 2 - jest bezpośrednim sequelem.

Legacy of Kain: Soul Reaver zaczyna się 1500 lat po wydarzeniach z Blood Omen: Legacy of Kain, i opisuje podróż wampira przemienionego w widmo Raziela, porucznika Kaina (protagonisty oryginalnej gry). Raziel zostaje stracony z rąk Kaina, ale wskrzesza go Bóg Starożytnych, aby stał się jego żniwiarzem dusz i dokonał swej zemsty. Raziel dzieli ten tytuł z ostrzem Kaina, Łupieżcą Dusz, które zdobywa podczas gry.

Crystal Dynamics zaczął tworzenie gry w 1997 roku, ale pogarszające się relacje z Silicon Knights stworzyły prawne problemy. To i inne opóźnienia zmusiły do wycięcia, bądź przerobienia pierwotnie planowanego materiału na Legacy of Kain: Soul Reaver w ostatecznie wydaną wersję. Gra została ogólnie dobrze oceniona przez krytyków, zdobywając 91 punktów na Metacritic, będąc chwaloną za swoją gotycką historię i wysokiej jakości grafikę. Jednakże, została skrytykowana za prostą i powtarzalną rozgrywkę oraz niesatysfakcjonujący punkt kulminacyjny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki