FANDOM

Soul Reaver 2
SR2-PC-Cover
"Historia poza czasem.
Przygoda poza wyobrażeniem."
Poprzednia gra SR1-Icon Legacy of Kain: Soul Reaver (1999)
Deweloper Crystal Dynamics
Wydawca Eidos Interactive
Titus Software (JP)
Kompozytor Kurt Harland
Jim Hedges
Scenarzysta • Amy Hennig
Paul Jenkins
• Kurt Harland
Richard Lemarchand
Platformy PlayStation 2 (oryginalne wydanie)
Microsoft Windows
Wydanie PlayStation 2
• 31 października, 2001 (NA)
• 23 listopada, 2001 (EU)
• 14 lutego, 2002 (JP)
Microsoft Windows
• 20 listopada, 2001 (EU)
• 30 listopada, 2001 (NA)
GOG.com
• 21 czerwca, 2012
Formaty • DVD
• CD-ROM
• Pobieranie
Protagonista(-ści) Raziel
Następna gra Icon-BO2 Blood Omen 2 (2002)

"Nie wiem jakiż impuls wstrzymał mą rękę - dlaczego tak chętnie pozwoliłem Kainowi uciec po moim długim pościgu za nim.
Nie miałem najmniejszego powodu, by mu ufać, gdy ocenił mnie tak nisko, a jednak jego słowa mnie zaintrygowały.
Zbyt okrutnie mnie wykorzystano, by naiwnie być jego pionkiem, lecz jeśli ten świat rzeczywiście skrywał sekrety, byłem zdecydowany je ujawnić.
"
―Raziel

Soul Reaver 2 to przygodowa gra akcji, przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby, stworzona przez Crystal Dynamics i opublikowana przez Eidos Interactive. Mimo iż pierwotnie została wydana jako tytuł ekskluzywny dla konsoli PlayStation 2 w 2001, został przeniesiony na Microsoft Windows później niż rok. Jest to już trzecia pozycja w serii Legacy of Kain, i służy jako bezpośredni sequel Legacy of Kain: Soul Reaver z 1999 roku, zaczynając w miejscu, gdzie stanęły wydarzenia z poprzedniej części.

Soul Reaver 2 początkowo kontynuuje pościg Raziela za Kainem, jego byłym mistrzem i domniemanym zdrajcą, ale gdy historia się rozwija, zaczyna obejmować pogoń Raziela za wiedzą i wolnością, gdy podróżuje przez ery Nosgothu, rozwikłując prawdę, kryjącą się za jego przeznaczeniem, i sekrety jego przeszłości. Manipulowany z każdej strony przez Kaina, Moebiusa i Boga Starożytnych, ujawnił historię Filarów Nosgothu, Łupieżcy Dusz i polującego na wampiry zakonu Sarafan, któremu niegdyś służył.

Wchodząc w produkcję z przyspieszonym harmonogramem, Soul Reaver 2 został wydany i uzyskał pozytywne reakcję krytyków i sukces komercyjny, ale nie dokonał tego tak dobrze jak jego poprzednik. Mimo, że grafika, zawiła fabuła, atmosfera i głosy zostały wysoce pochwalone, to grę skrytykowano za prostą rozgrywkę i liniowość. Krótko po tym, w 2002 roku, wydana została kolejna gra, Blood Omen 2, która była tworzona jednocześnie przez drugi zespół Crystal Dynamics.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki